Frezowanie CNC jest to czynność maszynowa związana z użyciem urządzenia, które nazywa się ploterem CNC. Praca, jaką wykonuje ten sprzęt, polega głównie na obróbce skrawaniem. Proces o takiej specyfice można wykorzystywać w wielu branżach. Jest to umożliwione przez to, iż frezowanie CNC da się zastosować do obrabiania różnorakich materiałów – zarówno drewna, jak i metalu czy tworzyw sztucznych. Pracę ploterów CNC wykorzystuje się przede wszystkim w różnych gałęziach przemysłu. Dziedziną, w której często stosuje się frezowanie CNC, jest także produkcja reklam.
Wykonywanie materiałów reklamowych
W branży reklamowej coraz większą rolę odgrywa marketing internetowy. Przedsiębiorstwa prowadzą kampanie w mediach społecznościowych, wykupują reklamy na popularnych serwisach (np. informacyjnych) oraz produkują spoty zamieszczane na stronach internetowych. Jednak mimo to tradycyjna reklama nadal stanowi ważną część strategii marketingowych. Zarówno mniejsze, jak i większe materiały reklamowe są możliwe do wyprodukowania właśnie dzięki frezowaniu CNC. Technologia ta pozwala na ukształtowanie określonych tworzyw tak, by te zyskały postać logotypów czy haseł danej firmy. Może to być robione zarówno w formacie 2D, jak i 3D.
Jedną z głównych zalet frezowania CNC jest to, iż dzięki tej technologii można uzyskać niezwykłą precyzję przeprowadzanej pracy. Z tego względu nie trzeba mieć obaw co do efektów działania plotera. Wykona on bowiem nawet najbardziej skomplikowane wzory. Produkty frezowania CNC mogą mieć różnorakie zastosowanie. Da się je zamieszczać zarówno we wnętrzach, jak i na zewnątrz budynków. Ploter CNC można wykorzystać na przykład do zrobienia szyldu, który będzie zdobił wejście do sklepu, restauracji czy też innego punktu usługowego. Frezowanie CNC jest więc doskonałym sposobem na zapewnienie firmie reklamy. A z uwagi na to, że bez odpowiedniego marketingu ciężko jest pozyskać klientów, frezowanie CNC można określić mianem niezbędnego do przyciągnięcia uwagi usługobiorców.